Negotovinsko prejeta napitnina
Davčni organ je s pojasnilom št. 0920-11340/2022 z dne 1. 8. 2022 dopolnil pojasnilo glede davčne obravnave napitnine. Več informacij o prvem pojasnilu davčnega organa lahko preberete tu.
Davčni organ dopolnjuje prvotno pojasnilo z DDV obravnavo prejete napitnine, ko lastnik gostinskega lokala zahteva, da se vsa napitnina odloži na posebej odrejeno mesto in nato on ob koncu dneva, tedna ali meseca to napitnino razdeli med natakarje, kuharje in ostale zaposlene. V tem primeru napitnina predstavlja prihodek podjetja (vključi se v davčno osnovo zavezanca) in je predmet obdavčitve z DDV, če je zavezanec identificiran za namene DDV. Na internem dokumentu zavezanec obračuna DDV po preračunani splošni stopnji od prejetega zneska napitnin. Hkrati pa je napitnina, ki se s strani delodajalca dodeli posameznemu zaposlenemu predmet obdavčitve in se vključi v davčno osnovo prejemnika.
V dopolnjenem pojasnilu se je davčni organ opredelil tudi do negotovinsko prejete napitnine. Načeloma velja, da z negotovinsko prejeto napitnino razpolaga zavezanec, lastnik gostinskega lokala, razen če je med delodajalcem in zaposlenimi sklenjen dogovor, ki določa drugače. Tak pogodbeni dogovor mora vsebovati določilo, da negotovinsko prejeta napitnina pripada neposredno zaposlenemu oziroma zaposlenim, če med zaposlenimi obstaja dogovor o razdelitvi, ki je neodvisen od delodajalca. Zavezanec je v primeru obstoja dogovora dolžan vzpostaviti ustrezno knjigovodsko evidentiranje napitnine v poslovnih knjigah (sredstva prejeta za tuj račun). Tako se negotovinsko prejeta napitnina ne pripozna med prihodki zavezanca, ni predmet obdavčitve z DDV ter se ne vključi v davčno osnovo prejemnika.
Katere korake je potrebno izvesti:
1. Sprejeti interni akt o napitninah, v katerem jasno in nedvoumno zapišemo, da napitnina v celoti pripada delavcu/em
2. Skleniti anekse k pogodbam o zaposlitvi z določbo, da negotovinsko prejeta napitnina pripada neposredno zaposlenemu
3. Če se napitnina deli med zaposlenimi, se dogovor o razdelitvi sklene med zaposlenimi (neodvisno od delodajalca)
4. Vzpostaviti sistem, ki omogoča beleženje napitnine, ki jo prejme posamezni delavec
5. Vzpostaviti ustrezno knjigovodsko evidentiranje prejete napitnine (preko prehodnih postavk)
6. Ne pozabiti na izplačilo napitnine. Predlagam, da se izplačilo napitnine opravi najmanj enkrat mesečno, najkasneje ob izplačilu plače, na TRR zaposlenega.
VIR: OZS, Jasmina Malnar Molek
OOZ Gornja Radgona
Območna obrtno-podjetniška zbornica Gornja Radgona je oseba javnega prava in je samostojna, strokovna, nestrankarska, poslovna organizacija, ki je v tej obliki bila vpisana v Poslovni register Slovenije 11.01.1980.
Zadnje objave
Uvedba nove Standardne klasifikacije dejavnosti (SKD 2025) s 1.1. 2025
3. decembra, 202445 LET OBMOČNE OBRTNO-PODJETNIŠKE ZBORNICE GORNJA RADGONA
16. novembra, 2024Pravica do odklopa mora biti urejena do 16. novembra
11. oktobra, 2024Zgodovina objav
- december 2024
- november 2024
- oktober 2024
- september 2024
- avgust 2024
- julij 2024
- junij 2024
- maj 2024
- april 2024
- marec 2024
- februar 2024
- januar 2024
- december 2023
- november 2023
- oktober 2023
- avgust 2023
- julij 2023
- junij 2023
- maj 2023
- april 2023
- marec 2023
- februar 2023
- januar 2023
- december 2022
- november 2022
- oktober 2022
- september 2022
- avgust 2022
- julij 2022
- junij 2022
- maj 2022
- april 2022
- marec 2022
- februar 2022
- januar 2022
- december 2021
- november 2021
- oktober 2021
- september 2021
- avgust 2021
- julij 2021
- junij 2021
- maj 2021
- april 2021
- marec 2021
- februar 2021
- januar 2021
- december 2020
- november 2020
- oktober 2020
- september 2020
- avgust 2020
- julij 2020
- junij 2020
- maj 2020
- april 2020
- marec 2020
- februar 2020
- januar 2020
- december 2019
- november 2019
- oktober 2019
- september 2019
- avgust 2019
- julij 2019
- junij 2019
- maj 2019
- marec 2019